Δεν υπάρχει καλύτερη εμπειρία από την εξάσκηση σε μια οικογενειακή πισίνα. Ωστόσο, αν και το νερό προσφέρει ατελείωτη διασκέδαση στα νήπια, ως γονείς θα πρέπει να έχετε πάρει όλες τις προφυλάξεις προκειμένου το παιδί να μην μπει στην πισίνα χωρίς εσάς. Τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να έχουν την αίσθηση του κινδύνου. Επομένως, οι ενήλικες είναι υπεύθυνοι για την προστασία αυτών των μικρών περίεργων και αυθόρμητων εξερευνητών ώστε να μην μπαίνουν στο νερό χωρίς επίβλεψη. Ευτυχώς υπάρχουν πολλοί τρόποι πρόληψης που προσφέρουν μεγάλη προστασία και βοηθούν στην ελαχιστοποίηση του κινδύνου, στη περίπτωση που κατά λάθος το παιδί πέσει στο νερό. Η επίβλεψη σε συνδυασμό με τεχνητά εμπόδια ,διπλές κλειδαριές χωρίς πόμολο στην πόρτα, συναγερμοί νερού ,περιμετρικό φράχτη καθώς και μαθήματα κολύμβησης και πρώτων βοηθειών/ασφάλειας στο νερό μπορούν να δημιουργήσουν ενα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά.
«Χτίζοντας τη σκηνή για το υδρο-σόου…»
Τα πολύ μικρά παιδιά ιδιαίτερα από 6μηνών έως 4 χρονών χρήζουν ειδικής φροντίδας και μεταχείρισης.
Πρέπει να μάθουμε τις ανάγκες κάθε παιδιού επιτρέποντας τους να εξοικειώνονται με το δικό τους ρυθμό με το νερό. Για να βελτιστοποιήσουμε την εκμάθηση , συνδυάζουμε ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ένα καλά οργανωμένο και ιδιαίτερα αυθόρμητο μάθημα. Το χτίζουμε μέσα από παιχνίδια, τραγούδια, γέλιο και ευχάριστες δραστηριότητες, δημιουργώντας ένα ζεστό, στοργικό και ασφαλές περιβάλλον.
Το παιδικό- βρεφικό κολύμπι έχει πολλά οφέλη, είναι κάτι σαν τους βυθισμένους θησαυρούς που μας καλούν να τους ανακαλύψουμε. Προκειμένου να φανερωθούν αυτοί οι θησαυροί, πρέπει να χτίσουμε τη σκηνή για το υδρο-σόου, με άλλα λόγια να διαμορφώσουμε το μάθημα σύμφωνα με το επίπεδο εμπειρίας και κατανόησης των παιδιών που παίρνουν μέρος. Τα παιδιά πρέπει να λαμβάνουν τις όποιες πληροφορίες – και μόνο όσα η ηλικία τους επιτρέπει να κατανοήσουν- όταν είναι χαλαρά και έτοιμα. Υπομονή, συνέπεια, παιχνίδι, επανάληψη, δέσμευση και απαραιτήτως η σωστή ανατροφή απο τους γονείς είναι οι πυλώνες ενός επιτυχημένου προγράμματος.
Παρόλα αυτά, οι “υδάτινοι” αυτοί θησαυροί μπορεί να παραμείνουν για πάντα κρυμμένοι αν δεν φερόμαστε στα μωρά με αξιοπρέπεια, κατανόηση ,σεβασμό και επιβράβευση. Η εκπαίδευση πρέπει να γίνεται ως σημείο αναφοράς το παιδί, δηλαδή τα παιδιά να διδάσκονται με τον τρόπο που εκείνα θα ήθελαν. Το να θέτεις τα θέλω των ενήλικων καθώς επίσης και πιεστικά χρονικά όρια σε παιδιά και νήπια δημιουργεί και στις δύο πλευρές ταραχή ,αδικαιολόγητο στρες και άρνηση. Αν μοναδικός στόχος είναι να μάθει το παιδί να κολυμπά, μπορεί να χαθεί ουσιαστική γνώση σε πολλά άλλα επίπεδα. Προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στη θετική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού ενώ οι κολυμβητικές ικανότητες του να τελειοποιούνται ανάλογα με τις δυνατότητες ,την ετοιμότητα και τη διάθεση του.
Ακολουθούν μερικά…”ΔΕΝ..”
Οι γονείς δεν πρέπει ποτέ να αφήνουν τον πανικό να κυριαρχεί κατά την ώρα των μαθημάτων. Η ευεξία του παιδιού δεν πρέπει ποτέ να έρχεται σε δεύτερη μοίρα προκειμένου να επιτυγχάνεται αυτός ο στόχος.
Τα μαθήματα κολύμβησης δεν πρέπει να είναι μίζερα και μονότονα. Οι γονείς και οι εκπαιδευτές δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιούν τα βρέφη και τα νήπια για να ικανοποιήσουν τις δικές τους υψηλές προσδοκίες. Άσχετα από το αν αυτά τα συναισθήματα έχουν δημιουργηθεί από το φόβο πνιγμού, περιορισμένο χρόνο ή απλά από ανυπομονησία. Οι γονείς οφείλουν να γνωρίζουν πως δεν μπορούν να ζουν έμμεσα μέσα από τα “κολυμβητικά” επιτεύγματα του παιδιού τους. Τα παιδιά πρέπει να νιώθουν ασφάλεια, άνεση και εμπιστοσύνη. Η εκμάθηση δεν πρέπει να είναι αγώνας για το χρυσό μετάλλιο!
Συχνά, αυτές οι «απόλυτες αλλά τρυφερές» μέθοδοι που τροφοδοτούνται από το φόβο, δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο «απόλυτο» παρά στο «τρυφερό». Ένας ενήλικας δε θα ανεχόταν συμπεριφορές απόλυτης κυριαρχίας απέναντι του. Τα μωρά δεν μπορούν να αντικρούσουν τέτοια περιστατικά. Το συναισθηματικό πηγάδι ενός μωρού είναι βαθύ! Να είστε σίγουροι ότι η αντίληψη είναι έντονη και απόλυτη για αυτό που τους συμβαίνει. Ο μόνος τρόπος να εκφράσουν την απελπισία τους είναι το κλάμα ή άλλα μη-λεκτικά συμπτώματα.
Μη ξεχνάτε ποτέ… ο φόβος τους είναι αληθινός!
Σαλταμανίκας Νικόλας
Υπεύθυνος προγραμμάτων your AQUA spot
Πτυχιούχος Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών /Ειδ. Κολύμβηση όλων των κατηγορών
Master, Physical Education (Sport Management) LUC
FOUNDER / www.pool-about.gr / Pool ABOUT SALON -EXPO
nikos.saltamanikas@gmail.com
Χωρίς Σχόλια