Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Κολύμβηση Κατά την Περίοδο της Εγκυμοσύνης. Η Καλύτερη Άσκηση για Εγκύους.

Κολύμβηση Κατά την Περίοδο της Εγκυμοσύνης - Spa-About.gr

Κολύμβηση Κατά την Περίοδο της Εγκυμοσύνης. Η Καλύτερη Άσκηση για Εγκύους.

Οποιαδήποτε αεροβική άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να ωφελήσει τόσο εσάς όσο και το μωρό σας ενδυναμώνοντας την καρδιά σας. Βοηθάει στην βελτίωση της κυκλοφορίας στο σώμα και αυξάνει τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα σας. Η κολύμβηση σας δίνει όλα αυτά και κάτι παραπάνω!

Τα Οφέλη της Κολύμβησης Κατά τη Διάρκεια της Εγκυμοσύνης.

Σαν μία από τις πιο ασφαλείς μορφές άθλησης για τις μέλλουσες μητέρες, ορίστε μερικά από τα οφέλη που μπορεί να σας προσφέρει η κολύμβηση στην εγκυμοσύνη:

  • Γυμνάζει τις δύο μεγάλες μυϊκές ομάδες, πόδια και χέρια
  • Το κολύμπι είναι ήπιας μορφής άσκηση για το σώμα σας. Το νερό σας προστατεύει από το να ζεσταθείτε και αποτρέπει τραυματισμούς υποστηρίζοντας τις αρθρώσεις και τους συνδέσμους σας καθώς αθλείστε. Η πλευστότητα του νερού σας δίνει την ευκαιρία να απολαύσετε την αίσθηση απώλειας βάρους παρά τα επιπλέον κιλά της εγκυμοσύνης.
  • Εξουδετερώνει τον πόνο που προκαλείται στην πλάτη λόγω της κοιλιάς που μεγαλώνει. Η εγκυμοσύνη προκαλεί κούραση στην σπονδυλική σας στήλη και στους ώμους σας και δημιουργεί απόκλιση του σώματος από την ευθυγράμμιση. Το κολύμπι με ήπιο τρόπο δυναμώνει τους μυς και αντισταθμίζει αυτή την τάση του σώματος.
  • Βοηθάει στην διατήρηση του βάρους σε σωστά όρια.
  • Ανακουφίζει από το πρήξιμο στα χέρια και στα πόδια.

Χρήσιμες Συμβουλές για το Κολύμπι σε Εγκύους

Προσπαθήστε να κολυμπάτε για 20 με 30 λεπτά το πολύ τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας. Αν κολυμπούσατε τακτικά πριν από την εγκυμοσύνη θα πρέπει να μπορείτε να συνεχίσετε το πρόγραμμα σας χωρίς τροποποιήσεις. Βεβαιωθείτε ωστόσο για τα προειδοποιητικά σημάδια σε περίπτωση που χρειαστεί να μειώσετε το ρυθμό ή να σταματήσετε την άσκηση.

Αν δεν συνηθίζατε να κολυμπάτε πριν την εγκυμοσύνη, είναι πιθανό να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα αν κολυμπάτε ενώ είστε έγκυος.  Ωστόσο καλό  θα ήταν να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πρώτα. Εφόσον σας το επιτρέψει ξεκινήστε αργά κάνοντας διατάσεις και προσέξτε να μην καταβάλλετε υπερπροσπάθεια.

Όταν βρίσκεστε στο νερό μπορεί να ξεχάσετε εύκολα την ενυδάτωση. Μια καλή συμβουλή σε αυτή την περίπτωση θα ήταν να πίνετε ένα μεγάλο ποτήρι νερό πριν ξεκινήσετε το κολύμπι και ένα ποτήρι νερό για κάθε 20 λεπτά άσκησης. Αν ο καιρός είναι ιδιαίτερα ζεστός θα χρειαστείτε περισσότερο νερό.

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης

Αν νιώθετε αρκετά δραστήρια, η κολύμβηση νωρίς το πρωί μπορεί να αποτρέψει τη ναυτία και να σας δώσει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας. Χρησιμοποιήστε σανίδα κολύμβησης, μακαρόνι, ή οποιοδήποτε άλλο βοήθημα για την πισίνα ώστε να κάνετε την γυμναστική σας διαφορετική και διασκεδαστική.

Αν η μυρωδιά του χλωρίου σας ενοχλεί στα μάτια ή στο δέρμα, ή σας προκαλεί ναυτία, μπορείτε να ψάξετε για μια πισίνα με αλμυρό νερό στην περιοχή σας.

Δεύτερο τρίμηνο

Καθώς η εγκυμοσύνη προχωράει και το σώμα μεγαλώνει, η κολύμβηση είναι η μόνη μορφή άσκησης που δεν χρειάζεται να περιοριστεί.

Η πλευστότητα του νερού μειώνει την επίδραση της βαρύτητας και σας δίνει την ευκαιρία να κολυμπήσετε ακόμα και ύπτιο, χωρίς να επιβαρυνθεί το σώμα και η κυκλοφορία του αίματος.

Τρίτο τρίμηνο εγκυμοσύνης

Η άνεση αποτελεί τη λέξη κλειδί για το τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, γι’αυτό προτείνεται να δοκιμάσετε διαφορετικά στυλ κολύμβησης ώστε να δείτε με ποιο νιώθετε πιο άνετα. Μπορεί να χρειαστείτε ειδικό μαγιώ εγκυμοσύνης και αναπνευστήρα για να περιορίσετε την κούραση στο λαιμό όταν βγαίνετε στην επιφάνεια για αέρα.

Αν νιώθετε πονεμένους ή πιασμένους τους μύες σας, δοκιμάστε το περπάτημα στο ρηχό μέρος της πισίνας αντί για την κολύμβηση, κινώντας παράλληλα τα χέρια σας σαν να κολυμπάτε. Αν νιώθετε κουρασμένη χρησιμοποιήστε μία σανίδα κωπηλασίας για να υποστηρίξετε το επάνω μέρος του σώματος σας και κάνετε όσα διαλείμματα χρειάζεστε.

Τέλος προσέξτε ιδιαίτερα την ολισθηρότητα της περιοχής γύρω από την πισίνα καθώς μπαίνετε και βγαίνετε από αυτή.

Σαλταμανίκας Νικόλας 
Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ ειδικότητα κολύμβηση
Προπονητής κολύμβησης Α κατηγορίας 

Επιπλέον συνπληρωματικές πηγές : babycenter.com

No Comments