Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Aqua Aerobic: Μία διασκεδαστική άσκηση για όλες τις γυναίκες

Aqua Aerobic: Μία διασκεδαστική άσκηση για όλες τις γυναίκες

Το Aqua Aerobic έχει αποκτήσει φανατικούς οπαδούς και στην Ελλάδα καθώς βοηθά στην απώλεια βάρους, τη μυική ενδυνάμωση και την βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής. Και όλα αυτά, μέσω μίας διασκεδαστικής άσκησης μέσα στο νερό.
Πρόκειται για ομαδικά μαθήματα, τα οποία διαρκούν από 45 έως 60 λεπτά και απευθύνονται σε άτομα όλων των ηλικιών ενώ ενδείκνυται ακόμη και για παχύσαρκα άτομα, η καρδιά των οποίων δεν πρέπει να καταπονείται.

Με τη βοήθεια της προπονήτριας κολύμβησης και Aqua fitness instructor στο «Athinna Swimming Center» Ολγα Συναχειρίδου, παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να ξέρουν όσες και όσοι θέλουν να ξεκινήσουν μαθήματα σε πισίνα.
«Το aqua aerobic είναι μία σύγχρονη και άκρως αποτελεσματική μέθοδος γυμναστικής μέσα στο νερό . Δεν απευθύνεται σε κολυμβητές αλλά σε όσους έχουν τη διάθεση να μπουν μέσα στο νερό και να ασκηθούν, καθώς δεν χρειάζεται κάποιος να ξέρει κολύμπι για να συμμετέχει στο πρόγραμμα», τονίζει η κ. Συναχειρίδου.
Τα μαθήματα – προσθέτει – είναι ομαδικά, γίνονται με τη συνοδεία μουσικής σε ρηχή ή βαθιά πισίνα και περιλαμβάνουν τόσο αερόβιες ασκήσεις, όσο και δυναμικές, με εξοπλισμό ή χωρίς (π.χ. βαράκια για τα χέρια ή/και τα πόδια, λάστιχα αντίστασης, noodles, γάντια κ.α.). Διαρκούν 45-60’ και για να είναι αποτελεσματικά θα πρέπει να πραγματοποιούνται 3-4 φορές την εβδομάδα.
Όπως κάθε είδους άσκηση – όταν πραγματοποιείται με σωστό τρόπο – πρέπει να έχει μία συγκεκριμένη δομή και να γίνεται από έμπειρους προπονητές. “Ένα πρόγραμμα aqua aerobic αποτελείται από τα ακόλουθα στάδια.
Ξεκινάει με την προθέρμανση η οποία διαρκεί 3-4 λεπτά που σκοπός είναι η προετοιμασία του καρδιακού και κυκλοφορικού συστήματος για την άσκηση. Ακολουθεί το κυρίως πρόγραμμα διάρκειας 20-40 λεπτών και έχει ως στόχο τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής και την απώλεια λίπους καθώς και τη μυϊκή ενδυνάμωση των ασκούμενων. Τέλος είναι η αποθεραπεία που διαρκεί 2-3’ για χαλάρωση του μυϊκού συστήματος και την επαναφορά των καρδιακών παλμών στα φυσιολογικά επίπεδα”, αναφέρει η Όλγα Συναχειρίδου.

Γιατί να επιλέξει κάποιος το aqua aerobic ως άσκηση;
Το βασικότερο πλεονέκτημα συνίσταται στο γεγονός ότι η παρουσία της άνωσης του νερού καθιστά την άσκηση κατάλληλη για όλους, ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Μεγάλα είναι τα οφέλη για τις εγκύους (σ.σ κατόπιν συνεννοήσεως με τον γυναικολόγο τους) , για άτομα που έχουν υποστεί κάποιο τραυματισμό στο παρελθόν και επιθυμούν να διορθώσουν και να βελτιώσουν τυχόν κινητικά προβλήματα, ακόμα και για άτομα παχύσαρκα, η καρδιά των οποίων δεν πρέπει να καταπονείται. Η απαλλαγή του σώματος από ένα μεγάλο μέρος του βάρους του, εξηγεί η προπονήτρια, δημιουργεί την αίσθηση νευρομυϊκής χαλάρωσης που συμβάλει ιδιαίτερα στην καταπολέμηση του καθημερινού άγχους παρέχοντας ευεξία στους ασκούμενους και τη δυνατότητα εκτέλεσης ποικιλίας ασκήσεων με ελάχιστο κίνδυνο τραυματισμών.

“Οι μύες αναγκάζονται να εργαστούν πιο σκληρά απ’ ότι στην αερόβια άσκηση στην ξηρά καθώς η αντίσταση που προσφέρει το νερό σε όλη τη διάρκεια της κίνησης σε σύγκριση με αυτή του αέρα είναι πολύ μεγαλύτερη. Έτσι στον ίδιο χρόνο άσκησης έχουμε καλύτερα αποτελέσματα σε όλες τις παραμέτρους της φυσικής μας κατάστασης αλλά και στην καύση θερμίδων. Η θερμιδική κατανάλωση μπορεί να φτάσει έως και τις 500-700 θερμίδες την ώρα”.

Μία ακόμα βασική διαφορά της γυμναστικής μέσα στο νερό είναι η χαμηλή βαρύτητα που υπάρχει η οποία βοηθά να καταπονούνται λιγότερο οι αρθρώσεις και οι μύες και ταυτόχρονα οι παλμοί μέσα στο νερό μειώνονται κατά περίπου 10 το λεπτό. Ως εκ τούτου, με λιγότερο κόπο μπορείς να πετύχεις τα ίδια αποτελέσματα στο καρδιοαναπνευστικό και μυϊκό σύστημα.

Τέλος, σύμφωνα με την κ. Συναχειρίδου, το aqua aerobic “βελτιώνει την ισορροπία και τη στάση του σώματος, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και βοηθάει στην επιβράδυνση των φυσιολογικών λειτουργιών που σχετίζονται με τη γεροντική ηλικία. Αλλά πάνω απ’ όλα η άσκηση στο νερό οδηγεί σε έναν υγιή τρόπο ζωής”.

  • Διάρκεια μαθημάτων 45-60 λεπτά
  • Καύση 500-700 θερμίδων την ώρα
  • Ενδείκνυται 3-4 μαθήματα την εβδομάδα

No Comments