Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Μαραθώνιες αποστάσεις: Μήπως υπερεκτιμάτε τις δυνάμεις σας;

μαραθώνιος, προετοιμασία

Μαραθώνιες αποστάσεις: Μήπως υπερεκτιμάτε τις δυνάμεις σας;

Ο χθεσινός αυθεντικός μαραθώνιος ανήκει στην ιστορία. Χιλιάδες δρομείς από την Ελλάδα και το εξωτερικό – για κάποιους όνειρο ζωής – κατάφεραν να τερματίσουν στο Καλλιμάρμαρο.

Ανεξάρτητα από την επίδοση του καθενός, μόνο και μόνο ο τερματισμός σ΄ έναν μαραθώνιο, είτε αφορά το τρέξιμο, είτε την κολύμβηση είτε την ποδηλασία είναι από μόνος του ένας άθλος.

Οι μαραθώνιες αποστάσεις απαιτούν όμως πολύμηνη προπονητική προετοιμασία και κατάλληλη διατροφή.

Αν δεν συνδυάζονται οι δύο παράμετροι, τότε είναι πιθανό οι επίδοξοι μαραθωνοδρόμοι να βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Αν μάλιστα έχουν αγνοήσει κάποια σημάδια με την υγεία τους, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι οδυνηρά.

Πρώτες βοήθειες

Στο χθεσινό μαραθώνιο, σε δεκάδες δρομείς παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από πληρώματα του ΕΚΑΒ (παροχή οξυγόνου, πάγου και σπρέι για θλάσεις) ενώ δύο δρομείς ηλικίας κοντά στα 50 αντιμετώπισαν πιο σοβαρό πρόβλημα καθώς μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία με έμφραγμα.

Εάν σε μία μαραθώνια απόσταση ο αθλητής – ερασιτέχνης ή επαγγελματίας – παρουσιάσει αναπνευστικό πρόβλημα, τότε δύο είναι εκδοχές. Ή δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς ή έτρεξε σε γρηγορότερο ρυθμό απ΄ ότι έπρεπε.

Ελλιπής προετοιμασία

Δεν είναι λίγες οι φορές που δρομείς που λαμβάνουν μέρους στον μαραθώνιο, κολυμβητές που αγωνίζονται στην ανοιχτή θάλασσα σε αποστάσεις 5, 8 ή και 10 χιλιομέτρων να μην έχουν προετοιμαστεί επαρκώς.

Όταν μάλιστα αντιμετωπίζουν τον αγώνα έχοντας ως πρώτο στόχο τον χρόνο και όχι την υγεία τους, τότε τα αποτελέσματα θα είναι αυτά που είδαμε χθες.

Προφανώς και δεν είναι δυνατόν να τρέξει κάποιος μαραθώνιο εάν η μεγαλύτερη απόσταση που έχει διανύσει ποτέ στην προπόνηση είναι τα 10 χλμ.

Πολλές φορές οι δρομείς και όχι μόνο που έχουν ως στόχο μαραθώνιες αποστάσεις, βγάζουν μόνοι τους τα προπονητικά προγράμματα, χωρίς να γνωρίζουν τα βασικά προπονητικά πρωτόκολλα.

Ρωτήστε τους ειδικούς

Χωρίς να γνωρίζουν για τις προπονητικές ζώνες και πόση ώρα θα πρέπει να ασκούμαστε σε αυτές. Το ίδιο κάνουν και με την διατροφή. Διαβάζουν διάφορα στο διαδίκτυο από αδαείς και νομίζουν ότι με ένα τζελάκι στο σορτσάκι θα έχουν την ενέργεια που χρειάζεται.

Με τις μαραθώνιες αποστάσεις δεν παίζουμε. Απαιτούν σωστή προετοιμασία που να βασίζεται σε προπονητικά πρωτόκολλα καθώς και διατροφή η οποία θα πρέπει να ακολουθείται και να προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες όχι μόνο την ημέρα ή λίγες ημέρες πριν τον αγώνα αλλά καθ΄΄λη τη διάρκεια της προετοιμασίας.

No Comments