Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Ξεπεράστε εύκολα το φόβο σας για το νερό

Ξεπεράστε εύκολα το φόβο σας για το νερό

Ξεπεράστε εύκολα το φόβο σας για το νερό

Πολλοί άνθρωποι βιώνουν το φόβο του νερού (aquaphobia). Σ’αυτό το άρθρο θα βρείτε μερικές βασικές ασκήσεις στο νερό που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε αυτό το φόβο.3

 

Φόβος για το νερό – αιτίες

 

Ο φόβος του νερού μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές αιτίες:

 

•Συχνά υπάρχει σαν ένας ενστικτώδης φόβος που σχετίζεται με τον φόβο του πνιγμού.

•Μπορεί να προκληθεί από το φόβο του αγνώστου, για το τι μπορεί να παραμονεύει κάτω από την επιφάνεια του νερού σε βαθιά, θαμπά, νεφελώδη ή λασπωμένα νερά.

•Μπορεί να σχετίζεται με μια κακή εμπειρία που συνέβει στην παιδική ηλικία.

•Μπορεί να μεταδοθεί σε ένα παιδί από γονείς που και οι ίδιοι φοβούνται το νερό.

•Μπορεί να προκύψει από εμπειρικούς εκπαιδευτές κολύμβησης, που χρησιμοποίησαν ανεπαρκείς ή αγχωτικές μεθόδους για να διδάξουν το κολύμπι.

 

Ξεπεράστε εύκολα το φόβο σας για το νερό

 

Βασικές ασκήσεις – οδηγίες-πάντα με την βοήθεια ειδικού στην αρχή , ΠΟΤΕ μόνοι σας!

 

Ας προσπαθήσουμε τώρα να αντιμετωπίσουμε το φόβο κάνοντας μερικές βασικές ασκήσεις στο νερό.

 

Για να αποκτήσετε το μέγιστο επίπεδο άνεσης, ενώ κάνετε αυτές τις ασκήσεις, καλό θα ήταν να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές: 

 

1) όλες οι ασκήσεις μπορούν και πρέπει να γίνουν σε ρηχά νερά. Δεν είναι ανάγκη το νερό να φτάνει ψηλότερα από το στήθος, για να μπορείτε πάντα να νιώθετε ασφαλής.

 

2) κάντε τις ασκήσεις σε μια πισίνα με καθαρό νερό. Είναι καλύτερα επειδή μπορείτε να δείτε τι είναι (ή πιο συγκεκριμένα τι δεν είναι) στο νερό και έτσι θα είστε πιο χαλαροί από ό,τι αν κάνατε τις ασκήσεις σε αδιαφανές νερό.

 

3) για τον ίδιο λόγο, συνίσταται να φοράτε γυαλιά κολύμβησης ενώ κάνετε τις ασκήσεις. Με αυτόν τον τρόπο το νερό δεν θα μπει στα μάτια σας, και θα είστε σε θέση να τα κρατήσετε ανοιχτά όλη την ώρα, κάτι που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.

 

4) ένας υποστηρικτικός άνθρωπος στο πλευρό σας, ενώ κάνετε τις ασκήσεις, μπορεί να είναι μεγάλη βοήθεια, και ειδικά, αν αυτός/αυτή είναι ένας έμπειρος κολυμβητής που νιώθει πολύ άνετα στο νερό.

 

5) αν δεν μπορείτε να πάρετε τη βοήθεια ενός υποστηρικτικού προσώπου, καλό θα ήταν να κάνετε τις ασκήσεις σε μια πισίνα που εποπτεύεται από έναν ναυαγοσώστη, ο οποίος ξέρει τι προσπαθείτε να πετύχετε και μπορεί να σας προσέχει.

 

6) ιδανικά, θα πρέπει να κάνετε τις ασκήσεις όταν η πισίνα δεν είναι γεμάτη, για να αποφύγετε να αγχωθείτε από ανθρώπους που πιτσιλίζουν ή πετούν νερό γύρω σας.

 

Δεν υπάρχει λόγος να βιαστείτε στις ασκήσεις. Ο πρωταρχικός στόχος είναι πάντα να νιώσετε άνετα.

 

Ξεπεράστε εύκολα το φόβο σας για το νερό

 

Εγκλιματιστείτε στο νερό

 

Για να ξεκινήσετε, θα κάνετε μερικές ασκήσεις για να νιώσετε άνετα σε επαφή με το νερό και στη συνέχεια θα εισέλθετε στο νερό:

 

1) Στο ρηχό άκρο της πισίνας, καθίστε κατά μήκος της άκρης της πισίνας και αφήστε τα πόδια σας να κρέμονται στο νερό, κουνώντας τα μπρος και πίσω. Πάρτε το χρόνο σας για να απολαύσετε την αίσθηση του νερού που ρέει γύρω από τα πόδια σας.

 

2) Σηκώστε το νερό με τα χέρια σας και ρίξτε το στο πρόσωπό σας, σαν να το πλένετε. Αυτό βοηθάει στο να συνηθίσεις να έχεις το πρόσωπό σου σε επαφή με το νερό.

 

3) Σηκώστε το νερό με τα χέρια σας και πάλι, κρατήστε την αναπνοή σας και μετά ρίξτε το νερό στο πρόσωπό σας. Καθώς φοράτε γυαλιά κολύμβησης, τα μάτια σας προστατεύονται, και μπορείτε να προσπαθήσετε να τα κρατήσετε ανοιχτά.

Καθώς κρατάτε την αναπνοή σας και κάθεστε όρθιοι, θα πρέπει να παρατηρήσετε ότι το νερό δεν μπορεί να μπει στη μύτη και το στόμα σας. Απολαύστε την αναζωογονητική αίσθηση του νερού στο πρόσωπό σας.

 

4) Μπείτε αργά στο νερό, από τα σκαλάκια στην ρηχή περιοχή της πισίνας. Σιγουρευτείτε ότι το νερό δεν θα φτάσει πάνω από το στήθος σας. Περπατήστε για κάποιο χρονικό διάστημα, μένοντας στην ρηχή περιοχή της πισίνας. Απολαύστε την αίσθηση του νερού που ρέει γύρω από το σώμα σας.

 

Βυθίζοντας το κεφάλι σας στο νερό 

 

Οι επόμενες ασκήσεις θα σας βοηθήσουν να βυθίσετε σταδιακά το κεφάλι σας στο νερό, μέχρι να νιώσετε άνετα όταν έχετε το κεφάλι σας κάτω από το νερό. Για αυτή την άσκηση, θα μείνουμε σε ρηχά νερά.

 

1) Κρατήστε την αναπνοή σας. Σκύψτε αργά μέχρι τα χείλη σας να είναι ακριβώς πάνω από την επιφάνεια του νερού. Πώς νιώθετε; Δείτε αν μπορείτε να νιώσετε άνετα με το νερό τόσο κοντά στα χείλη σας. Μετά σηκωθείτε.

 

2) Κρατήστε την αναπνοή σας. Σκύψτε αργά κάτω (με το στόμα κλειστό) και δείτε αν μπορείτε να βάλετε το στόμα σας κάτω από το νερό, έχοντας την επιφάνεια του νερού ανάμεσα στο στόμα και τη μύτη σας. Παρατηρήστε ότι το νερό δεν μπορεί να μπει στο στόμα σας.

 

3) Μετά από λίγο, παρατηρήστε ότι η μύτη σας είναι ακόμα πάνω από την επιφάνεια του νερού. Εάν το νερό είναι ήρεμο και δεν υπάρχουν κύματα, προσπαθήστε να αναπνεύσετε μέσα από τη μύτη σας ενώ εξακολουθείτε να έχετε το στόμα σας κάτω από το νερό. Παρατηρήστε ότι μπορείτε να αναπνεύσετε από τη μύτη σας, ακόμα και αν το στόμα σας είναι κάτω από το νερό. Τώρα σηκωθείτε. Επαναλάβετε συχνά για να μπορέσετε να αναπνέετε άνετα με τη μύτη σας να τόσο κοντά στην επιφάνεια του νερού.

 

4) Κρατήστε την αναπνοή σας. Σκύψτε αργά μέχρι το στόμα σας αγγίζει την επιφάνεια του νερού και βυθίστε το κάτω από το νερό. Σκύψτε λίγο ακόμα μέχρι τα ρουθούνια σας να αγγίξουν την επιφάνεια του νερού. Αν είναι δυνατόν, κρατήστε αυτή τη θέση για μερικά δευτερόλεπτα, στη συνέχεια, σηκωθείτε για να αναπνεύσετε.

 

 

3) Τώρα, αυτό που πρέπει να γνωρίζετε σε αυτό το σημείο είναι ότι λίγο νερό θα μπει στα αυτιά σας. Αλλά αυτό είναι εντάξει, επειδή το νερό δεν μπορεί να προχωρήσει περισσότερο από το τύμπανο και θα φύγει έξω από το αυτί μόλις βγείτε από το νερό. 

 

4) Κρατήστε την αναπνοή σας. Τώρα αργά σκύψτε κάτω και αφήστε το νερό να καλύψει το στόμα, τη μύτη, τα αυτιά σας και βυθιστείτε πιο κάτω μέχρι το σημείο, όπου τα μάτια σας κινούνται κάτω από την επιφάνεια του νερού. Καθώς φοράτε γυαλιά κολύμβησης, το νερό δεν μπορεί να μπει στα μάτια σας. Προσπαθήστε να κρατήσετε αυτή τη θέση μερικά δευτερόλεπτα, στη συνέχεια, σηκωθείτε ξανά και αναπνεύστε.

 

Μόλις νιώσετε άνετα με τα μάτια σας κάτω από την επιφάνεια του νερού και μπορείτε να κρατήσετε τα μάτια σας ανοιχτά, πάρτε χρόνο για να παρατηρήσετε αυτόν τον παράξενο κόσμο κάτω από την επιφάνεια του νερού που ανοίγεται για εσάς. 

 

Φυσώντας φυσαλίδες

 

Μόλις είστε άνετα να έχετε το κεφάλι σας κάτω από το νερό, το επόμενο βήμα για να ξεπεράσετε το φόβο σας για το νερό είναι να μάθετε ότι είναι δυνατόν να εκπνεύσετε στο νερό χωρίς να μπει νερό στη μύτη και το στόμα σας.

 

Η καλύτερη άσκηση για αυτό είναι να μάθετε πώς να φυσάτε φυσαλίδες.

 

1) Αναπνεύστε ενώ στέκεστε στην ρηχή περιοχή της πισίνας και κρατήστε την αναπνοή σας. Στη συνέχεια, σκύψτε κάτω έτσι ώστε το στόμα σας είναι κάτω από την επιφάνεια του νερού, αλλά η μύτη σας να είναι ακόμα πάνω από την επιφάνεια του νερού. Εκπνεύστε αργά από το στόμα, δημιουργώντας φυσαλίδες στο νερό.

 

Θα συνειδητοποιήσετε ότι όσο εκπνέετε, το νερό δεν μπορεί να μπει στο στόμα σας. Το ίδιο ισχύει και αν κρατήσετε  την αναπνοή σας. Σηκωθείτε πάλι για να αναπνεύσετε.

 

Το ανθρώπινο σώμα επιπλέει εύκολα

 

Μέχρι στιγμής, έχουμε εξασκηθεί σε μερικές βασικές ασκήσεις για να ξεπεράσουμε το φόβο του νερού και να συνηθίσουμε να είμαστε στο νερό.

 

Τώρα θα δούμε ότι είναι, στην πραγματικότητα, εύκολο να επιπλέουμε στο νερό χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

 

Αν έχετε αγωνία, μπορεί να πιστεύετε  ότι στο νερό θα βυθιστείτε στον πυθμένα σαν πέτρα. Όμως, μπορεί να σας εκπλήξει το γεγονός ότι το νερό, στην πραγματικότητα, υποστηρίζει το ανθρώπινο σώμα πολύ καλά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι άνθρωποι μπορούν να επιπλέουν αβίαστα χωρίς να χρησιμοποιούν τα άκρα τους, εφόσον οι πνεύμονές τους γεμίζουν με αέρα.

 

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα σας, που είναι φτιαγμένο από 60% νερό, είναι λιγότερο πυκνό από το νερό, υπό την προϋπόθεση ότι οι πνεύμονές σας είναι γεμάτοι αέρα.

 

Μέχρι εδώ έχετε καλύψει πραγματικά πολύ δρόμο σχετικά με την φοβία σας για το νερό. Ο προπονητής σας θα σας βοηθήσει τώρα με απλές ασκήσεις να μάθετε να επιπλέετε σε διάφορες στάσεις.

 

Αν κάνατε αυτές τις ασκήσεις, ελπίζω να ανακαλύψατε ότι το να είστε στο νερό δεν χρειάζεται να είναι τρομακτικό, αλλά μπορεί να είναι αρκετά ευχάριστο όταν μπορείτε να χαλαρώσετε και να αισθανθείτε άνετα.

 

Ξεπεράστε εύκολα το φόβο σας για το νερό

 

Ελπίζω, με τον καιρό και την εξάσκηση, να είστε σε θέση να ξεπεράσετε το φόβο σας για το νερό. Μην βιάζεστε, πάρτε το χρόνο σας δουλεύοντας σε αυτές τις ασκήσεις, ακόμα και αν χρειαστούν μερικές εβδομάδες ή περισσότερο. Αξίζει!

No Comments