Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Τι μπορούν να κάνουν οι κολυμβητές για να είναι πιο συγκεντρωμένοι στην προπόνηση;

Τι μπορούν να κάνουν οι κολυμβητές

Τι μπορούν να κάνουν οι κολυμβητές για να είναι πιο συγκεντρωμένοι στην προπόνηση;

Σίγουρα όλοι οι αθλητές έχουν αναρωτηθεί κάποια στιγμή Τι μπορούν να κάνουν οι κολυμβητές για να είναι πιο συγκεντρωμένοι στην προπόνηση; Οι δοκιμασίες που έχουν να ανταπεξέλθουν οι κολυμβητές σε καθημερινή βάση είναι πολλές:

-Η καθημερινή τελειοποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών της κολύμβησης…

-Η μάχη με τον εαυτό μας και η αβεβαιότητα που έρχεται με το να πιέζουμε το εαυτό μας…

-Το να κρατηθούμε μακριά από την απογοήτευση όταν μια προπόνηση είναι πάρα πολύ σκληρή….

Η διαδικασία της σμίλευσης ενός πρωταθλητή δεν τελειώνει ποτέ…!

ΠΟΣΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟΣ ΕΙΣΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ;

Βγαίνεις στην πισίνα απόλυτα συγκεντρωμένος στο τι έχεις να κάνεις και πώς και πόσο καλά θα το κάνεις ή είσαι σαν τους υπόλοιπους «κοινούς θνητούς» που παλεύουν να συγκεντρωθούν;

Το να γίνεις ένας πιο συγκεντρωμένος κολυμβητής δεν θα σε κάνει αυτόματα ολυμπιονίκη αλλά θα σε βοηθήσει αρκετά στο να… :

-… είσαι περισσότερο προσηλωμένος στην κολύμβηση.

-…να μπορείς να χειραγωγήσεις τον εαυτό σου του να σκέφτεται τα πράγματα που έχουν περισσότερη σημασία για σένα.

-?..να μπορέσεις να κολυμπήσεις γρηγορότερα.

Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ, ΑΠΛΑ… «ΠΕΡΙΠΛΑΝΙΕΤΑΙ»

Η προσοχή μας είναι σαν ένα τρίχρονο παιδί, όσο κι αν προσπαθούμε να την ελέγξουμε, εκείνη θέλει να εκραγεί, να μας κάνει να σκεφτούμε άλλα πράγματα και γενικά δεν θέλει να είναι μαζί μας, με τους στόχους μας.

Αυτό είναι φυσιολογικό, οπότε μην αυτομαστιγώνεστε, μην το σκέφτεστε πάρα πολύ, απλά προσπαθήστε να την επαναφέρετε στο παρόν.

Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΑΣ ΠΟΙΚΙΛΛΕΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Στην προπόνηση τείνουμε να εστιάζουμε στην τεχνική.

Ένας αναλυτικός τρόπος σκέψης είναι χρήσιμος σε αυτή την περίπτωση. Όταν όμως είμαστε στον αγώνα πρέπει να στρέψουμε την προσοχή στην απόδοση μας για να έχουμε καθαρό μυαλό.

ΑΝ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Ή ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΞΕΦΥΓΕΙ

Οι κολυμβητές συχνά μπερδεύουν το να είναι συγκεντρωμένοι με το να υπεραναλύουν τα πράγματα. Όταν επικεντρώνεστε πως πήγε ο αγώνας του προηγούμενου μήνα, η προσοχή σας στο τι πρέπει να κάνετε σήμερα μειώνεται ραγδαία.

ΚΑΝΤΕ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Γιατί να περιμένετε να νιώσετε το αίσθημα του ανταγωνισμού μόνο όταν φτάσει η ώρα του αγώνα;

Κάντε συχνές προσομοιώσεις αγώνων κατά την προπόνηση.

Αυτό θα σας βοηθήσει όταν τελικά έρθει η ώρα του αγώνα.

Τι μπορούν να κάνουν οι κολυμβητές

Τι μπορούν να κάνουν οι κολυμβητές

ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΙ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

Λόγω του άγχους καταναλώνουμε πολλή ενέργεια, την οποία χρειαζόμαστε για να μένουμε συγκεντρωμένοι. Γι’αυτό είναι πιο πιθανό να τα παρατήσουμε όταν είμαστε αγχωμένοι. Όταν αρχίζεις να ανησυχείς για την απόδοση των άλλων αθλητών ή για το τι πιστεύουν οι γονείς σου η προσοχή σου αφαιρείται από τα πράγματα που πραγματικά σε βοηθούν να αποδώσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Η συνειδητοποίηση του εαυτού σου που έρχεται με το να σημειώνεις σε τι ήσουν συγκεντρωμένος όταν έκανες την καλύτερη σου κολύμβηση θα σου δώσει μια παρακαταθήκη σκέψεων για τις στιγμές που νιώθεις χαμένος.

ΠΑΥΣΗ ΣΚΕΨΕΩΝ

Τι μπορείς να κάνεις όταν σκέψεις που δεν σε βοηθούν επηρεάζουν τη συγκέντρωση σου και κατ’ επέκταση την κολύμβησή σου ;Χρησιμοποίησε την παύση της σκέψης. Δεν υπάρχει κάποιο υπονοούμενο σε αυτό που σας λέω. Πρέπει στην κυριολεξία θα σταματήσετε αυτή την περιττή σκέψη με ένα σήμα του σώματός σας που θα επιλέξετε εσείς.

Μπορεί να είναι κάτι απλό όπως σφίγγοντας τη γροθιά σας ή καθαρίζοντας το εσωτερικό από τα γυαλάκια σας. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις ένα προεπιλεγμένο σύνθημα. Αυτό το σήμα, θα σας ανανεώσει ψυχικά και θα βάλει ένα τέρμα στις ενοχλητικές σκέψεις. Καλύτερο να διαλέξετε κάτι απλό.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΑΣ

Όντας συγκεντρωμένος θα απολαμβάνετε περισσότερο την προπόνησή σας. Επίσης, θα βελτιώσετε την τεχνική σας και την απόδοσή σας. Η αυτοπεποίθηση που έρχεται με αυτά τα δύο στοιχεία, έχει ως αποτέλεσμα έναν καλύτερο κολυμβητή.

Σαλταμανίκας Νικόλας

Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ ειδικότητα κολύμβηση

Προπονητής κολύμβησης Α κατηγορίας

No Comments