Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Συμβουλές Τεχνικής στην Κολύμβηση για Αρχάριους και Γιατί Όχι και…Έμπειρους!

κολύμβηση ελεύθεροo

Συμβουλές Τεχνικής στην Κολύμβηση για Αρχάριους και Γιατί Όχι και…Έμπειρους!

Βελτιώστε την τεχνική σας στο ελεύθερο. Γίνετε καλύτεροι στο ελεύθερο στυλ κολύμβησης και εντυπωσιάστε με την τεχνική σας. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας φανούν εξαιρετικά χρήσιμες.

Αν είστε αρχάριοι στην κολύμβηση ή σκέφτεστε να ενταχθείτε σε μία κολυμβητική ομάδα, ίσως να αναρωτιέστε πως να βελτιώσετε τις κολυμβητικές σας ικανότητες. Ένα από τα πρώτα βήματα είναι να εξοικειωθείτε με το ελεύθερο στυλ κολύμβησης.

Το ελεύθερο θεωρείται ένα εύκολο στυλ!

Εδώ το σώμα βρίσκεται σ’ επίπεδη σχεδόν θέση με το νερό, “μπρούμυτα” με το πρόσωπο προς το νερό και τα χέρια κινούνται “ελεύθερα” κάνοντας κυκλικές ελικοειδής κινήσεις.

Κεφάλι και σώμα

Σ’ αυτό το στυλ κολύμβησης η επίπεδη θέση του σώματος, με το πρόσωπο προς τον πυθμένα της πισίνας, σας επιτρέπει να κινείστε γρηγορότερα μέσα στο νερό.

Κρατήστε σταθερό το κεφάλι κοιτώντας τα “πλακάκια ” της πισίνας, χωρίς να προβάλλετε το κούτελο ή να το στρέφετε δεξιά-αριστερά.

Ένας καλός κανόνας είναι να ευθυγραμμίσετε την κορυφή του κεφαλιού σας με την επιφάνεια του νερού. Καλό ακόμα θα ήταν να στρέφετε ελαφρώς, ταυτόχρονα, τους ώμους και τους γοφούς σας χωρίς όμως να γυρίσετε τελείως στο πλάι. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε την αναπνοή σας. Πρέπει να κυλάτε το κεφάλι από τη μία πλευρά στην άλλη ανάλογα με τη χεριά που βρίσκεται στο τελείωμα της και εμφανή τον ώμο που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή μπροστά σας, κρατώντας το ένα μάτι μέσα στο νερό και το άλλο έξω από αυτό.

Αφού βελτιωθείτε στο συγχρονισμό της αναπνοής σας με τις υπόλοιπες κινήσεις μπορείτε να αρχίσετε να αναπνέετε κάθε δύο με τρία τραβήγματα χεριών.

Προσοχή: Μην κάνετε περισσότερα από τρία χτυπήματα χωρίς αναπνοή. Οι μυς σας χρειάζονται οξυγόνο για να κινηθούν. Αν τους το στερήσετε θα περιοριστεί η ένταση των τραβηγμάτων σας.

Χέρια και μπράτσα

Η θέση του σώματος στο ελεύθερο επιτρέπει στα χέρια να έχουν μεγάλη άνεση κινήσεων. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, μιας και τα χέρια είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που δίνουν ώθηση στο σώμα σας.

  • Ξεκινήστε φτάνοντας όσο πιο μακριά μπορείτε με όσο πιο τεντωμένη χεριά γίνεται.
  • Τα δάχτυλα των χεριών πρέπει να είναι ελαφρώς ανοιχτά και χαλαρά, μην τα σφίγγετε, θα “δουλέψουν” από μόνα τους κατά τη φάση του τραβήγματος.
  •  Επιτρέψτε στις άκρες των δακτύλων σας να βυθιστούν πρώτα στο νερό, πάνω από το κεφάλι, ώστε να το μετακινήσουν-σπρώξουν αποτελεσματικά.
  • Αρχίστε να πιέζετε-σπρώχνετε το νερό. Περιστρέψτε τους ώμους σας, ώστε ο αγκώνας να πιέσει το νερό μακριά μπροστά από το κεφάλι σας. Αυτό θα βοηθήσει να μεγιστοποιηθεί η απόσταση σε κάθε τράβηγμα.
  • Όταν πιέζετε-σπρώχνετε το νερό, βεβαιωθείτε ότι φέρνετε το βραχίονα σας ελαφρώς λυγισμένο προς τα κάτω. Από το στήθος να περνάει στην κοιλιά και να καταλήγει κοντά στο γοφό σας.
  • Το χέρι σας πρέπει να βγαίνει από το νερό στο εξωτερικό μέρος του γοφού σας , με τον αγκώνα λυγισμένο. Αυτό είναι γνωστό σαν φάση ανάκαμψης.
  • Ο χρόνος ανάμεσα στα τραβήγματα των χεριών είναι πολύ σημαντικός. Βεβαιωθείτε ότι καθώς το ένα χέρι ολοκληρώνει τη φάση ανάκαμψης, το άλλο αρχίζει να πιέζει το νερό.

κολύμβηση ελεύθεροo

Το λάκτισμα-ποδιά στο ελεύθερο στυλ

Ο τύπος λακτίσματος, που χρησιμοποιείται στο ελεύθερο, είναι γνωστό ως flutter kick. Αυτός ο τύπος λακτίσματος είναι απαραίτητος στην τεχνική σας, γιατί μπορεί να βοηθήσει σημαντικά το χρόνο και την ώθηση σας.

  • Το λάκτισμα σας πρέπει να ξεκινάει από τους γοφούς. Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει η κίνηση να είναι έντονη.
  • Κλοτσήστε με τα πόδια σας εναλλάξ. Ο σκοπός είναι να πετύχετε ένα ρυθμό έξι χτυπημάτων. Αυτό σημαίνει για κάθε δύο χτυπήματα των χεριών να κάνετε τρεις ποδιές  στα αριστερά και τρεις στα δεξιά.
  • Οι μικρές και γρήγορες κλωτσιές μπορούν να βοηθήσουν στην ισορροπία και να μειώσουν την αντίσταση.
  • Ένα συνηθισμένο λάθος για όλους τους αρχάριους είναι ότι λυγίζουν υπερβολικά τα γόνατά τους. Προσπαθήστε να κρατήσετε τα πόδια σας ευθεία και δώστε περισσότερη κίνηση στους αστραγάλους και τις πατούσες.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα πέλματα σας είναι σε έκταση.

 

Ακολουθήστε αυτές τις μικρές συμβουλές και απολαύστε τα νερά της πισίνας, βελτιώνοντας την απόδοσή σας στα διάφορα στυλ κολύμβησης.

Σαλταμανίκας Νικόλας 
Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ ,ειδικότητα κολύμβηση
Προπονητής κολύμβησης Α κατηγορίας

No Comments