Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Κίνδυνοι της ιατρικής αισθητικής

Κίνδυνοι της ιατρικής αισθητικής

Κίνδυνοι της ιατρικής αισθητικής

Κίνδυνοι της ιατρικής αισθητικής. Eίναι γεγονός πως οι πράξεις Ιατρικής Αισθητικής, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα έχουν ολοένα και περισσότερο αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές (δεν είναι ασθενείς), αλλά ταυτόχρονα και μεγαλύτερη προσφορά από τους ιατρούς αλλά κυρίως τους τυχοδιώκτες που λυμαίνονται τον χώρο.

Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό ο καταναλωτής να είναι έγκυρα πληροφορημένος για την εφαρμογή που ενδιαφέρεται αλλά ακόμη σημαντικότερο είναι να επιλέξει ορθά τον ιατρό που θα του εφαρμόσει την υπηρεσία που επιθυμεί.

Έτσι λοιπόν, ως Ιατρική Αισθητική ορίζεται το σύνολο των ιατρικών πράξεων (χειρουργικές και μη) προκειμένου να βελτιωθούν η υγεία, η ομορφιά και η νεανικότητα, του σώματος, του προσώπου και του δέρματος. Οι ειδικότητες που ασχολούνται από τα αρχαία χρόνια με τον τομέα της Ιατρικής Αισθητικής είναι η Δερματολογία και η Πλαστική Χειρουργική. Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο της παρείσφρυσης στο χώρο αυτό από ιατρούς άλλων ειδικοτήτων όπως:

Ιατροδικαστής να κάνει Botox και υαλουρονικό οξύ!
Καρδιοχειρουργός να εφαρμόζει μεσοθεραπείες!
Νευροχειρουργός να εφαρμόζει αποτρίχωση με laser!
Οφθαλμίατρος να κάνει υαλουρονικό στα χείλη!
Οδοντίατροι που εφαρμόζουν Botox, υαλουρονικά και peelings!
Παραϊατρικά επαγγέλματα όπως φαρμακοποιοί, νοσηλευτές και αισθητικοί που παρανομούν εφαρμόζοντας ιατρικές πράξεις όπως ενέσιμες θεραπείες ( botox, υαλουρονικά και άλλα εμφυτεύματα, ιατρικές εφαρμογές laser κ.α.) ακόμα και
Επιχειρηματίες που διαφημίζουν στα ΜΜΕ τις υπηρεσίες που παρέχουν συχνά κάτω του κόστους ή και τάζοντας ακατόρθωτα αποτελέσματα με σκοπό να προσελκύσουν την αφελή πελατεία στους χώρους τους.
Έτσι λοιπόν σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαίο τα ΜΜΕ να ενημερώνουν υπεύθυνα τον καταναλωτή για τις πράξεις (και τα αποτελέσματα αυτών) που αφορούν στην Ιατρική Αισθητική, στο πλαίσιο της Ιατρικής Δεοντολογίας, και εκτελούνται από ιατρούς που έχουν σπουδάσει το αντικείμενο αυτό. Δηλαδή κατ’ εξοχήν από Δερματολόγους – Αφροδισιολόγους και Πλαστικούς Χειρουργούς.

Κίνδυνοι της ιατρικής αισθητικής

Ταυτόχρονα ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει τις προϋποθέσεις ορθής εφαρμογής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών Ιατρικής Αισθητικής.
Αυτές είναι:

-Να προηγείται κλινική εξέταση και αξιολόγηση του προβλήματος από τον ιατρό.
-Η πλήρης ενημέρωση είναι αναγκαία και η επιλογή της θεραπευτικής αντιμετώπισης πρέπει να είναι συναπόφαση και των δυο (ιατρού και καταναλωτή). Η ελλιπής και ψευδής ενημέρωση είναι σημαντική προειδοποίηση ότι κάτι δεν πάει καλά!
Οι προσδοκίες ασθενούς και θεράποντος να είναι πάντα ρεαλιστικές.

-Η καλλιέργεια υπερβολικών προσδοκιών να σας προβληματίζει πάντα!
-Ο καταναλωτής να γνωρίζει από την αρχή την ιδιότητα θεράποντος.
-Είναι ιατρός; Αν ναι, είναι ειδικευμένος ή ανειδίκευτος; Για τα παραϊατρικά επαγγέλματα (αισθητικοί φαρμακοποιοί, νοσηλευτές, κ.α.) δεν το συζητάμε. Παρανομούν, όσοι και όσες εφαρμόζουν τέτοιου είδους πράξεις!

-Εκπαίδευση / Πιστοποίηση: Είναι Δερματολόγος – Αφροδισιολόγος ή Πλαστικός Χειρουργός; Αν όχι, που εκπαιδεύτηκε; Διότι μόνο σε αυτές τις δύο ειδικότητες διδάσκεται η Ιατρική Αισθητική. Εσείς για υδραυλικό πρόβλημα θα φωνάζατε τον ηλεκτρολόγο; Αν οι θεράποντες πέραν της βασικής τους εκπαίδευσης έχουν και άλλες πιστοποιήσεις ακόμη καλύτερα!
Εκπαίδευση + Ικανότητα + Εμπειρία = Αποτελεσματικότητα. Επομένως πέραν της εκπαίδευσης, η ικανότητα και εμπειρία του θεράποντος είναι εξίσου σημαντική. Ζητήστε φωτογραφίες (πριν και μετά τη θεραπεία) από αντίστοιχα περιστατικά.

-Τι υλικά χρησιμοποιούν;
Είναι τα προϊόντα πιστοποιημένα;(CE, ISO κ.α., χώρα προέλευσης), (botox, υαλουρονικό, υδροξυαπατίτης, ενέσιμα νήματα, μεσοθεραπευτικά υλικά κ.α.). Ζητήστε να τα ανοίγουν μπροστά σας.

-Οι συσκευές: Σε ποια χώρα κατασκευάζονται; Στη Κίνα, στην Αμερική, στην Ευρώπη ή στην Κορέα; Είναι πιστοποιημένες ( CE, ISO κ.α., χώρα προέλευσης, service). Πάντα να ζητάτε να σας ενημερώνουν για τον τύπο και την προέλευση της συσκευής που θα χρησιμοποιήσουν.
-Ο χώρος διενέργειας των πράξεων αυτών είναι σημαντικός! Είναι ιατρείο ή ένα δωμάτιο σε ένα ινστιτούτο ομορφιάς; Ποιες είναι οι συνθήκες εφαρμογής; Εφαρμόζονται σε ένα στενό χωρίς καλό φωτισμό δωμάτιο; Τηρούνται οι κανόνες αντισηψίας;
-Ο θεράπων ιατρός θα πρέπει να τηρεί την ιατρική δεοντολογία. Να αιτιολογεί την θεραπευτική προσέγγιση που σας προτείνει και το κόστος αυτής.

Σύμφωνα με καταγγελίες που γίνονται στην Επαγγελματική Ένωση Ελλήνων Δερματολόγων Αφροδισιολόγων υπάρχουν περιστατικά εξαπάτησης όπως:

Πλαστοπροσωπίας: Αισθητικός, παρουσιαζόταν στους ανυποψίαστους καταναλωτές με υπαρκτό όνομα Δερματολόγου και ασκούσε παράνομα ιατρικές πράξεις. Η υπόθεση έχει πάρει τη νομική οδό.
Αντικατάστασης των συμφωνηθέντων προϊόντων κατά την εφαρμογή τους: Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε διαφορετική μάρκα υαλουρονικού οξέως.

Η καταγγελλόμενη (μη ιατρός και αυτή) χρησιμοποίησε το περίβλημα γνωστής μάρκας υαλουρονικού και έβαλε μέσα ένα άλλο αγνώστου προέλευσης. Τα περισσότερα προϊόντα είναι συσκευασμένα με ζελατίνη. Ζητήστε να αποσφραγίζονται ενώπιον σας!
Πολλαπλής χρέωσης χρεωστικών και πιστωτικών καρτών:

Εκκρεμεί υπόθεση στα δικαστήρια κέντρου αισθητικής που για υπηρεσίες κόστους τριακοσίων και πεντακοσίων ευρώ χρέωνε τις κάρτες των ανυποψίαστων πελατών με χιλιάδες ευρώ! Καθημερινά, φθάνουν στα χέρια μας πολλές καταγγελίες για μέτρια ως και αποτυχημένα αποτελέσματα ή και πολύ μικρής διάρκειας. Σχεδόν όλα αναφέρουν πως επέλεξαν τους συγκεκριμένους χώρους και τους θεράποντες λόγω χαμηλού κόστους.

Είναι κατανοητό πως η οικονομική κρίση, η ενασχόληση με τον τομέα της Ιατρικής Αισθητικής από πολλούς ιατρούς (ιατροδικαστές, οφθαλμίατρους, καρδιοχειρουργούς, οδοντίατρους κ.α.) καθώς και παραϊατρικά επαγγέλματα (αισθητικοί, φαρμακοποιοί, νοσηλευτές κ.α.) έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη προσφορά και τη μειωμένη ζήτηση. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει αρκετούς παρόχους των υπηρεσιών αυτών σε μειοδοτικό διαγωνισμό, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο.

No Comments