Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

Studio Bodycentric

Studio Bodycentric

Σ’ έναν ήσυχο δρόμο των Αμπελοκήπων στην Αθήνα βρίσκεται το Bodycentric από το 2001. Ο φωτεινός χώρος του προσφέρει το πιο κατάλληλο περιβάλλον για την εξάσκηση του σώματος και την ηρεμία του κάθε ασκούμενου με τις μεθόδους Pilates, Gyrotonic Expansio System® & Gyrokinesis ® (The Essential of Body Kinetics).

Pilates

Το Pilates είναι μια μέθοδος άσκησης τού σώματος, η οποία προήλθε από την τεχνική Contrology του Joseph H. Pilates. Ο ίδιος ο Pilates περιέγραψε τη μέθοδό του ως την “τέχνη των εναρμονισμένων σώμα-πνεύμα-ψυχή μέσα από φυσικές κινήσεις και με αυστηρό έλεγχο τής βούλησης”.

Λίγες καλοσχεδιασμένες κινήσεις, που γίνονται σε μια ισορροπημένη ακολουθία σχηματίζουν τις ασκήσεις τής μεθόδου, οι οποίες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να ασκούν όλους τους κινητικούς μύες του ανθρώπου. Η μέθοδος είναι ένας συνδυασμός τής ανατολικής και τής δυτικής προσέγγισης στην άσκηση. Προσεγγίζει την κίνηση δίνοντας έμφαση τόσο στον μυϊκό τόνο και τη δύναμη, όσο στην ευλιγισία και στο να είναι κάποιος συγκεντρωμένος στον εαυτό του.

Το Pilates εστιάζει στην ενδυνάμωση τού κέντρου τού σώματος (κοιλιά, γοφοί, και κάτω μέρος τής πλάτης) ώστε ο ασκούμενος να αποκτήσει ένα σταθερό κέντρο στήριξης, χαλαρώνοντας ταυτόχρονα την ένταση των άκρων.

Το Bodycentric στην Αθήνα προσφέρει τα εξής προγράμματα: ατομικά, ομαδικά και mat

Όλα τα προγράμματα κλείνονται με ραντεβού. Η διάρκειά τους είναι 60′. Είναι σημαντικό η προσέλευση στο χώρο του Bodycentric να γίνεται 10′ πριν από την έναρξη του μαθήματος καθώς αυτό ξεκινά την προκαθορισμένη ώρα. Τα μαθήματα μπορούν να ακυρωθούν έως την προηγούμενη μέρα του καθορισμένου ραντεβού στις 20:00. Ειδάλλως υπολογίζονται κανονικά.

… αποτελέσματα

1) Βελτιώνει τη σωστή στάση του σώματος, το συγχρονισμό και την ισορροπία
2) Συνδέει και ευθυγραμμίζει τα μέρη του σώματος μεταξύ τους
3) Αποφορτίζει τις περιοχές που καταπονούνται και μπλοκάρουν λόγω εργασίας, άγχους, κακής χρήσης ή και κακής στάσης
4) Βοηθάει στην καλή υγεία και στην βελτίωση της σεξουαλικής ζωής
5) Δίνει σωματική ευεξία και αυξάνει τη φυσική και νοητική δύναμη
6) Κάνει το σώμα πιο σφικτό και με καλύτερο σχήμα
7) Κάνει τους μύες πιο εύκαμπτους και τις αρθρώσεις πιο ευλύγιστες
8) Ανακουφίζει από τους πόνους της πλάτης η της μέσης
9) Αυξάνει το αναπνευστικό εύρος και βελτιώνει τη λειτουργία της αναπνοής
10) Χαρίζει καλύτερο βραδυνό ύπνο
11) Μειώνει το αίσθημα της κούρασης στην καθημερινή ζωή

… σε ποιούς απευθύνεται

1) Σε όλους τους επαγγελματίες της κίνησης χορευτές,γυμναστές, αθλητές, πρωταθλητές που χρειάζονται ένα σώμα πάντα έτοιμο
2) Σε όσους προτιμούν να προλάβουν την οστεοπόρωση αντί να υποφέρουν από αυτή
3) Σε άτομα με μυοσκελετικά προβλήματα όπως λόρδωση, κύφωση, σκολίωση
4) Σε όσους υποφέρουν από χρόνιους πόνους και καταπονημένες ή χειρουργημένες αρθρώσεις όπως κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου, σπονδυλοδεσία, αυχενικό σύνδρομο, δισκοπάθεια, μηνίσκο, οσφυαλγία, ισχιαλγία, χονδροπάθεια, κακώσεις, τενοντίτιδα
5) Σε άτομα με σκλήρυνση κατά πλάκας, χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια, καρδιοπαθείς, καρκινοπαθείς
6) Στους ηλικιωμένους,τις εγκύους, τις λεχώνες και τους έφηβους που έχουν ανάγκη από άσκηση και φροντίδα
7) Σε όσους εργάζονται με το μυαλό
8) Σε όσους αποφεύγουν τα πολυπληθή τμήματα, αλλά προτιμούν την εξατομικευμένη εκγύμναση
9) Σε ανθρώπους που αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο εκγύμνασης, ώστε η άσκηση να είναι και να γίνεται παραπάνω από σωματική

Joseph Hubertus Pilates

O J.H.Pilates γεννήθηκε στη Γερμανια το1880 Σαν παιδί υπέφερε από άσθμα, ραχίτιδα και ρευματικό πυρετό. Αιτίες που τον οδήγησαν να εφεύρει μία μέθοδο αρχικά αποκατάστασης για τον ίδιο. Το 1912 πήγε στην Αγγλία όπου δίδασκε αυτοάμυνα στους αστυνομικούς της Scotland Yard.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1914, τίθεται σε περιορισμό σε στρατόπεδο και εκεί αναπτύσσει τη μέθοδό του με αποτέλεσμα οι συγκρατούμενοί του να γλυτώσουν από την επιδημία γρίππης το 1918 όπου σκότωσε χιλιάδες μόνο στη Βρεταννία. Μετά το τέλος του πολέμου γυρνάει στη Γερμανία όπου συνεργάζεται με όλους τους πρωτοπόρους του χορού εκείνης της εποχής όπως ο Rudolf Von Laban και εργάζεται ως εκπαιδευτής της αστυνομικής δύναμης του Αμβούργου.

Το 1923 πήγε στην Ν.Υόρκη οπού έφτιαξε το δικό του studio μαζί με τη γυναίκα του Clara. Πέθανε σε ηλικία 87 ετών το 1967.

Gyrotonic® & Gyrokinesis®

  • Gyrotonic Expansio System®

Το Gyrotonic® είναι ένα νέο σύστημα άσκησης που χρησιμοποιεί τις αρχές του Gyrokinesis® ως βάση για να γυμνάσει το σώμα και να κινητοποιήσει τις αρθρώσεις. Η μοναδικότητα του είναι ότι δυναμώνει και διατείνει το σώμα με την ελάχιστη προσπάθεια, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την έκταση κίνησης στις αρθρώσεις και βελτιώνει τον συντονισμό. Το σύστημα αυτό εξυπηρετείται από μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων μηχανημάτων που κατασκευάστηκαν έχοντας ως γνώμονα το ανθρώπινο σώμα και με σεβασμό στην απόλυτη ελευθερία στην κίνηση.

Τα μηχανήματα του Gyrotonic® κινούν ταυτόχρονα παραπάνω από μια αρθρώσεις χωρίς αυτές να συμπιέζονται, με αποτέλεσμα να δυναμώνουν οι σύνδεσμοι. Οι ακολουθίες των κινήσεων είναι φυσικές, αδιάκοπες και δημιουργούν μια συνέχεια ανάμεσα στις συσπάσεις και στις διατάσεις μέσω περιστροφικών κινήσεων των αρθρώσεων, ώστε ο σκελετός να κερδίζει ένα ισορροπημένο στήριγμα.

Οι ασκήσεις γίνονται με μια σφαιρική συναίσθηση και μια κυκλικότητα κίνησης και βοηθούν τον ασκούμενο να γυμναστεί έχοντας συνεχή επίβλεψη, ποικιλία στην ελεγχόμενη αντίσταση και πραγματικά αθλητική διέγερση χωρίς κανένα περιορισμό στην ταχύτητα. Το Gyrotonic® απευθύνεται σε επαγγελματίες της κίνησης (αθλητές, χορευτές), σε ανθρώπους όλων των ηλικιών είτε είναι υγιείς είτε βρίσκονται σε φάση αποθεραπείας από κάποιον τραυματισμό.

  • Gyrokinesis ® (The Essential of Body Kinetics)

Το Gyrokinesis® είναι ο πυρήνας της μεθοδολογίας του Τζούλιους Χόρβαθ. Σ’αυτήν υπάρχει ένας συνδυασμός πολλών βασικών αρχών και κινήσεων της γιόγκα, του χορού, της γυμναστικής και του Τάι Τσι. Το σύστημα αυτό δουλεύει το σώμα μέσω 7 φυσικών κινήσεων της σπονδυλικής στήλης: κάμψη μπροστά, πίσω, στο πλάι δεξιά και αριστερά, επίσης σπειροειδής κίνηση προς τα δεξιά και προς τα αριστερά καθώς και μια κυκλική κίνηση. Το κλειδί της μεθόδου είναι η ρευστότητα.

Η μέθοδος είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να κινεί συστηματικά αλλά με ήπιο τρόπο όλες τις αρθρώσεις και τους μύες με ρυθμικές και κυματιστές κινήσεις δίνοντας την αίσθηση του χορού. Η κίνηση δραστηριοποιεί τα εσωτερικά όργανα του σώματος και η αντίστοιχη αναπνοή που ακολουθεί την κάθε άσκηση ολοκληρώνει την κίνηση. Οι στάσεις δεν κρατιούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα μαθήματα αρχαρίων ξεκινούν με απλές αναπνευστικές οδηγίες και με ένα μασάζ το οποίο κάνει ο καθένας στον εαυτό του, ώστε το σώμα να δραστηριοποιηθεί ομαλά.

Το επόμενο σημείο στο οποίο εστιάζουν οι ασκήσεις είναι η σπονδυλική στήλη και η λεκάνη. Καθήμενοι σε καρεκλάκια οι ασκούμενοι κινητοποιούν την σπονδυλική στήλη μέσα από μια σειρά κινήσεων οι οποίες επεκτείνονται έτσι ώστε να ελευθερώσουν τα ισχία, τα γόνατα, τους δικέφαλους των ποδιών κ.ο.κ. σε κάθε δυνατή κατεύθυνση. Η αντίστοιχη ακολουθία στην αναπνοή διεγείρει το νευρικό σύστημα και οξυγονώνει το αίμα.

Στα πιο προχωρημένα μαθήματα προστίθενται οι ασκήσεις αντοχής ώστε το σώμα να είναι προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει πιο κουραστικές δραστηριότητες. Τα μαθήματα γίνονται σε καθιστή και όρθια θέση αλλά και σε στρώματα.