Τα πάντα για το SPA και τα παρελκόμενα του…

(+30) 6940000002 info@spa-about.gr

Η καριέρα «ενισχύει» μακροπρόθεσμα τη μνήμη των γυναικών

Η καριέρα «ενισχύει» μακροπρόθεσμα τη μνήμη των γυναικών

Οι μεγαλύτερες γυναίκες που δεν εργάστηκαν ποτέ είχαν πολύ χειρότερα προβλήματα μνήμης στη μετέπειτα ζωή τους συγκριτικά με αυτές που είχαν κάνει καριέρα στην ενήλικη ζωή τους.

Αυτό αποκαλύπτει μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 6.300 Αμερικανές που είχαν γεννηθεί μεταξύ του 1935 και του 1956.

Η μνήμη μετά τα 60

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, μέρος των οποίων δημοσιεύει η εφημερίδα The Telegraph, η μέση απόδοση μνήμης στις ηλικίες ανάμεσα στα 60 και τα 70 υποχώρησε με ταχύτερους ρυθμούς στις μητέρες που επέλεξαν να παραμείνουν στο σπίτι αντί να εργαστούν σε σχέση με όσες μητέρες επέστρεψαν στην εργασία τους. Παρόμοια ήταν τα αποτελέσματα και στις γυναίκες που δεν είχαν κάνει παιδιά.

Κάθε δύο χρόνια οι γυναίκες άνω των 50 ετών υποβάλλονταν σε συγκεκριμένα τεστ τα οποία μπορούν να μετρήσουν την απόδοση της μνήμης.

Η μελέτη κατάληξε ότι οι γυναίκες με έμμισθη απασχόληση κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής τους παρουσίασαν βραδύτερη «αποδυνάμωση» της μνήμης τους σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Η ερευνήτρια, Elizabeth Mayeda, αναπληρώτρια καθηγήτρια επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια (UCLA), υποστηρίζει ότι τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν τη συσχέτιση του χρόνου που αφιερώνεις στην εργασία με την ενίσχυση των γνωστικών ικανοτήτων.

Η εργασία ενισχύει την πνευματική διέγερση

Μάλιστα εκτιμά ότι η συμμετοχή των γυναικών στο έμμισθο εργατικό δυναμικό μπορεί να συμβάλλει στην πιο αργή μείωση της μνήμης στη μετέπειτα ζωή τους ίσως επειδή η εργασία ενισχύει την πνευματική διέγερση ενώ προσφέρει οικονομικά και κοινωνικά οφέλη.

Πώς να «γυμνάσουμε» το μυαλό

Το  αν μία γυναίκα δούλεψε  ή όχι είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει. Αυτό που μπορεί να γίνει μετά από μία ηλικία να προσπαθούν να κρατούν το μυαλό τους  σε εγρήγορση και να μην αμελούν την «εκγύμναση» του εγκεφάλου.

Αυτό μπορεί να γίνει πολύ εύκολα. Δοκιμάστε αρχικά απλές και ευχάριστες δραστηριότητες που δεν απαιτούν ώρες συγκέντρωσης. Ένα σταύρολεξο, ένα Sudoku , ένα κουίζ ή ένας γρίφος, είναι μερικές μόνο από τις ασχολίες που βοηθούν να μένει σε εγρήγορση ο εγκέφαλος.

Για όσους έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο, μπορούν να διαβάζουν βιβλία ή να αποτυπώνουν τις σκέψεις τους στο χαρτί.

No Comments